Lákadlem je prostor a živý projev tříválce.
Hyundai má takové široké portfolio, že najít v něm mezeru je docela oříšek. Jedna se však ještě našla a to hned na začátku nabídky SUV modelů.
Donedávna začínala modelem Kona, ale před ní se nyní staví cenově dostupnější Bayon. Jaký je, jsme si vyzkoušeli na prvních jízdách v okolí Modry.
Pokud se ptáte, jaký má smysl nabízet v B segmentu hned dvě SUV, odpovědí je cílení na odlišnou klientelu. Kona už hraničí s crossovery C segmentu, vždyť podvozkové je odvozena od i30, navíc může mít i pohon všech kol a má mnohem bohatší nabídku verzí.
Bayon je po technické stránce jednodušší, vychází z nové i20 a má tedy společný základ i s Kiou Rio a Stonic. Oproti Hyundai Kona je menší, ale paradoxně umí nabídnout více místa na zadních sedadlech i větší 411-litrový kufr.
Malý crossover byl vyvinut pro evropský trh a název dostal po stejnojmenném francouzském městečku. I to naznačuje, kde Hyundai očekává nejlepší prodeje.
Nahrazuje hned dva modely
Zajímavé je, že i když má Bayon poměrně extravagantní design, výrobce očekává, že přitáhne starší klientelu než Kona. Ambice tam jsou, protože zvýšený není jen posed, ale i střecha.